tisdag 29 maj 2012

OM beröm,återförening, älskad, fantastisk o "packad"

Klockan ringde 8, så jag masade mig upp o gick en promenad med systers vovvar i storstaden...fixade frukost åt henne o skrev bloggen. 
Dags att packa o dra mot NOrrköping för att lasta bilen med mer av mina prylar, sen mot Älmhult. 
Coolt köra bil igen....det var ett tag sen.....20 mars typ...


Pratade med några av mina vänner jag inte haft kontakt med under mitt USA äventyr. 
Härligt att ha så många goa, superpolare!
Pratade också med min lilla "extramams" Leena Palmgren!
Hon är otrolig på att peppa mig o när vi pratar så får hon mig att känna o tro att jag är en galet positv människa som klarar allt, på ett sätt som ....ja....som om jag var den enda i världen som kunde klara av liknande bravader med ett leende på läpparna, för det mesta.
Fast jag är ju bara jag, gör ju bara allt på mitt sätt, inget speciellt i det egentligen, tycker jag....om alla var lika enkla o lättsamma som jag skulle det vara mycket mindra strul i världen....tänker jag ofta. 
Hur som....det är härligt att bli uppskattad på det sättet av en "mamma" och jag gör mitt bästa för att ge mina barn detta, jag är ju verkligen stolt över allt de lyckas med o för vilka de är....älskar dem både för vad de gör och framförallt för vilka de är!!


Ringde också mitt gamla jobb sen förra sommaren o de kom fram till att de ville ha en tornado några veckor även denna sommaren. 
WAO, GREAT, börjar på mån 11 juni, YES!
Ska få bo hos min son Emil i Vellinge, som ju flyttat till egen lya, samt ibland hos min goa bror med fru i Lund, riktigt nära Borgeby o Sotan kan va med på jobbet varje dag, superbra! 
Tänkte lära Emil like kockande, men han tyckte att han hade ju Gorbys eller nåt redan, men jag ville han skulle va nyttig....jag har faktiskt cocktailtomater hemma var kommentaren! 
DET är stort för min antigrönsaksätande som vill jag lova!


Var förbi  min gård i Vederslöv. 
För varje gång jag är där blir det ännu starkare att vi är klara med varann, gården o jag o nu ska nån annan glad "Nisse" ta över....
Hus ska inte stå tomma, nån ska bo där o ta hand om dem, fixa o dona med hus o trädgård, annars tror jag inte husen trivs....


Långt om länge var jag framme i Älmhult.
Tror du min lilla Sot blev galet glad, lika glad som sin matte över att äntligen återförenas, hon var ur sitt skinn o under mitt o så ett varv i trädgården o tillbaks igen, upp i nasiktet, pussades o klängde, min lilla skrutta!!!


Helen var "tajmat" klar.. och det blev genast käk, ungsbakad lax med nån smarrig nötröra, sallad, o räkor i smetana med ett glas, jaja, några glas vitt, lika smarrigt som igårkväll typ, då det blev rökta räkor och smarrig lax i en sallad....samma innehåll men olika smak o mmmmmm så gott!
Jistus vad vi pladdrade, kul när man är live igen liksom. 
Vi har en helt speciell förmåga att byta ämnen hit o dit, in i det ena o sen utan förvarning på ett nytt ämne o oftast hänger båda med i de supersnabba svängarna.
På några minuter kan vi avhandla allt från homeopatmedel, hus, resor, nya vänner, nageltrång, mens, struliga människor i livet, nyttig mat, djur o barn...hejfadderittan....


Hela kvällen har jag packat om alla väskor, kassar, o rubbet jag förvarade i Norrköping.
Imorgon är det uppstigning 8, oups, det är snart, o den där jetlagen har inte infunnit sig än...som tur är, går på högvarv....ännu.... ;O)




                    Detta är "min låt till mig själv" - jag delar den mer än gärna med DIG - 
                                 YOU ARE AMAZING JUST THE WAY YOU ARE!




Idag är jag tacksam över: allt som Jocke gjort för att underlätta mitt liv,
för alla som är glada äver att jag är tillbaks o vill träffas snarast,
för att jag snart har allt i ordning o nerpackat, 
för att jag fått jobb,
för att resan gått bra,
för att jag får förvara mina saker här o för att min Sota är helinackorderad o lycklig här, 
för att jag är så galet pigg o glad!


Wolfies tips: när du får beröm av någon, sug i dig, ta åt dig, njut av alla härliga ord o känn                                 dig ...........................HELT FANTASTISK,DET ÄR TILLÅTET,  DET ÄR DU VÄRD!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar