torsdag 24 maj 2012

Golden Gate, San Francisco, ruska rumpa i trumtakt

Idag blev det belöning för allt spring!
Å vilken dag,WAO!




Brofästet.....




....fattaru varför jag vill leva mitt äventyr i stora, vida världen??




Friska,svala vindar rufsade om min kalufs....




The famous Golden Gate.....yyeeeeiiiaaahhhhhhhhhhhh!!! 
Å jag var där, bredvid den, under den (fy Fabian vad det lät när man gick en meter under bron o de bamziga tradarna passerade, ruskade i hela skiten) o hela resan över den, wao, vilken grej alltså




.......knappt så jag tror att det är sant själv....svårt slita mig därifrån...




Jag står på en enorm bunker som troligen använts för att försvara bron, fullt med betonghålor o järngrindar....men vacker utsikt, detta är ut emot havet... 




Så här grova är de lodräta kablarna som håller bron...



...med utsikt över San Francisco....o lilla jag...kolla...jag har verkligen varit där....amazing, isn´t it???




Inte var det en platt stad, nix pix, backarna var fete stora o långa o mitt i vattnet syns Alcatraz....




Mrs Alioto var den första kvinnan, som öppnade restaurang här, hon var från Kina, sen har hennes barn tagit över och är nu alla framgångrika ättlingar till den kvinnan.




Alltför vimsig så här sent för att minnas vad den traditionella rätten med nån räk, krabb guckelimuck soppa serverat i ett bröd heter, minns du Mrs Roulette? Helt ok, lite mkt bröd i min smak bara....




Lite insyn på Alcatraz...




Längs ut på piren hade de här sötnosarna bastämt sig för att sola....




Västaste lyxigaste stilen på den här chokladaffären, o den hemgjorda glassen smakade himmelsk gott...




Nån som vet vad den här coola bygnaden är för ett tillhåll??




Efter utflykten blev det African danceclass...men den här spralliga kvinnan. 
Herrejösses vilka magmuskler hon hade, situps från alla håll med hundrasjutton upprepningar, kändes det som i alla fall, o snubbarna trummade för allt vad de var värda, svetten lackade vill jag lova!




Det gällde att hålla tungan rätt i mun, movesen var inte så lätta inte, armar skulle fäktas runt med o rumpor skulle viftas med o fötter sprattlas...hjärnan höll på att få kramp i alla ko-ordinationer....;O)


Låter bilderna tala....min dag har varit superduper o ögona mina....(drack te för sent igårkväll så det var uppokissadags 5, kunde inte somna) om o nu är kl strax halv 2 på natten o jag är trött som en blind blåmes....


Idag är jag tacksam över allt jag varit med om, sett hört, smakat o luktat! WAO!


Wolfies tips: prova nya maträtter när du är i främmande land eller så....och andra grejer du aldrig testat, känner mig superrik idag efter alla intryck o coola moves...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar