lördag 12 maj 2012

Fredagen flaggdans - Ginger Beer


Fredagen skulle det köras valkampanjrally, dvs vi skulle liksom för några dagar sen stå på olika overpasses med banners o vifta med flaggor över 5 filiga motorvägar för att göra folk uppmärksamma på Virginias kampanj.


Den här kvinnan är i grunden sjuksköterska och om du undrar….hon är MYCKET NOGA med att man ska tvätta händerna i tid o otid, gör mitt bästa för att komma ihåg detta hela tiden…..ibland minns jag…. ;O)

Vi drog iväg, en aning sena, efter att ha krånglat med vindskyddet till solluckan som inte satt fast klokt, dubbelsidig tape, klippt o klistrat….you know…två kvinnor med en massa bra idéer….tja tog en stund…

Flera av dem som lovat hjälpa till kom just i sista minuten på att de oj då, skulle nån helt annan stans och kunde tyvärr inte närvara.
Så, Virginia var tvungen att dra på ett annat ställe o släppte av mig i farten på motorvägsavfarten o drog vidare.
Glad i hågen knallade jag upp på bron där ett äldre par redan fått upp banner o flaggor. Jag gick bort o presenterade mig o flyttade den ena bannern till motsatta sidan o började vifta vilt med flaggorna, sjunga små trudelutter jag kom på (de mest varierande vill jag lova) för att ackompanjera min dans….
De tittade aningen chockade på mig då de var ganska nya på detta…..o inte verkade vara födda med dansmyror i sina blodådror……


3 timmar senare kom Virginia, hon skulle inte komma förrän en timme senare.
Oh my Gosh, what a day!
Hon hade på väg till det andra stället fått soppatorsk, just vid avfarten från motorvägen.
Reservdunken var hemma.
Hon såg macken o började gå dit.
Det fanns en affär bredvid o hon travade in o fick en dunk som det varit blekmedel i, något de alltid använder här när de tvättar.
Han sköljde den noga och hon gick bort på macken för att fylla den.
EN liten fet Vietnames kom ut o sa att det var olagligt att fylla upp den dunken…han såg hennes bil 100 bort o hade sett henne komma.
Hon var tvungen att köpa en bensindunk av den lille fete mannen som inte var speciellt vänlig.
 Reservdunken fyllde hon till hälften och betalade.
Hon tog sig med snabba steg till bilen, fyllde på en gallon o Jaggan spann snällt igång. På den här macken vill hon inte tanka, då den lille Vietnamesen blockat hennes kort för att hon inte skulle kunna gå ut o fylla i sin andra dunk, så hon drog till nästa mack.
Där mötte hon en man som verkade vara bekant, detsamma tyckte han…det visade sig att han varit hemma hos henne och remodellerat hennes garden.
Nu jobbade han på samma sjukhus som hon gjort för en tid sen och han vill gärna hjälpa henne och fick massor av broschyrer o bumpstickers som han gärna delade ut.

Amazing, vad möten skapas på olika sätt!

Hursom…..vi stod en timme till dansade o sjöng o viftade medan bilar tutade o tradarna hunkade hejvilt…sen började dimman rulla in.
Vi drog till en affär som man måste vara medlem i för att få handla, en typ av grossistaffär med bigpacks.Vid utgången var vi tvungna att uppvisa kvitto (o medlemskortet när vi gick in).

Vidare till Mike för att hämta upp broschyrer…han var en av dem som bara drog sig ut i sista stund…..såå lågt!

Innan vi drog hemåt besökte vi en Kinesisk supermarket, de hade massor av spännande prylar, dock var de nära stängningsdags så jag snodde in o grabbade några avokados , äpplen o röda grapefrukter, medan Virginia språkade med ägaren om sin kampanj.


Hemma i lyxvillan….(har jag sagt att jag har eget badrum med blått badkar!) diskade vi undan lite, fixade världens mummigaste sallad, o käkade vid 8pm.



Virginia gör något som man gjorde i hennes hemland Holland, som kallas Ginger Beer. Så gott du kan inte ana….ingen alkohol…. Den skulle varit upphälld på flaskor för länge sen men damen är ju så himla buzy att hon inte hunnit. Jag föreslog att vi skulle hjälpas åt o fixa det……så alltså efter en låååååång måltid, kvinnan äter som en häst en huge portion o tar det lugnt så……när vi var klara var klockan 1 am….

Idag är jag tacksam över att jag fått så mycket motion, samtidigt som jag kunnat ägna mig åt att visualisera framtiden och sjunga o dansa samtidigt, sjukt kul…ännu roligare då jag blev ivrigt tuta o visslad på…lycklig… ;O)

Wolfies tips: tveka inte att ge dig på sånt du aldrig gjort. Kanske är det mycket roligare än du trodde…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar