söndag 1 april 2012

....den rafflande forstsättningen..



Svårt att se på denna lilla bilden, men på de små rancherna finns det oftast några hästar och lite andra djur och fina bilar, ungarna har 4 hjulingar mm. Så här ser det ut på de flesta reservaten vi drar förbi, 5 stycken blev det!






Helt fantastiska vyer överallt! Lite moln över bergen som vi körde in i på kvällen när vi körde hem, 7000 feet över havet.









Resultatet av en hel eftermiddags slit längs de Californiska vägarna upp i bergen i söder mot den Mexicanska gränsen. Inte dåligt va? Undrar om det blir megaträningsvärk i vaderna efter detta?







Ingen dålig mistel va? Hela trädet är fullt av gigantiska (som vanligt) mistlar som jag bara måste visa. Vet att vi hade en stor i ett träd i Tingstäde som jag tagit foto på för längesen. Den satt skyhögt upp.





Det sista stoppet innan vi styrde kosan hemåt var vid Henshaw Cleveland National Forest. En jättestor sjö omgärdat av bördigt slättland, massor av ha med ett rikt fågelliv, bla havsörn. När vi kom dit var det sen eftermiddag och dimman hade börjat rulla in från havet. Å du, vi såg faktiskt havet uppifrån berget, AMAZING!



Rodney tar en stärkade kopp kaffe innan vi vänder Volvon mot Mira Loma, 1.5 timmes resa hem. Jo, det börjar faktiskt kännas hemma här. Mynten har jag dock inte helt hundra kolla på, lät bra va? Inte alls är nog närmare sanningen. Helle undervisade mig en dag o då gick det galant men när jag ska betala, minns jag inget av det tyvärr. Det är inte ovanligt att mitt minne är just... INTENSIVT KORT! Ask my friends.... ;O)


På hemvägen mötte vi Mamma Mu på den smala vägrenen. Hon var ute och visade lilla Kråkan var man absolut inte, aldrig på tiden, nånsin fick lov att gå. Vägen är hårt trafikerad av BIG trucks och de som kör däruppe kör inte långsamt vill jag lova. Så, klok som hon är visade hon honom ALLT han skulle akta sin lilla kalvkropp för, hur rart som helst.



Ja, ett stopp till blev det faktiskt på sista reservater där Rodney fyllde sin termos med kaffe och vi delade på ett frybread som är en sorts friterat indianskt bröd som man äter med florsocker eller sirap på. MMMmmmmm, smarrigt!

Nu efter en natts välbehövlig vila, ska vi dra på husletarstråt. De bor i ett hus som en galen källing äger, fullt av gamla skrotbilar och bråte. De är mer än sugna på att komma till ett ställe där de inte måste samsas med hennes junk!
C U folks! Så kul att ni hänger med mig! Bless U all! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar