onsdag 11 april 2012

Kris - goda tankar skapar bra resultat!


Vaknade av en orolig dröm som jag inte längre minns. Brukar inte kolla telefonen genast men idag gjorde jag det. Kollade i mailboxen, vilket jag definitivt inte gör annars med huvudet ännu vilande på kudden. Ett mail fanns det. ämne: SOT, medd: Hon ligger nu på op-bordet. Akut livmoderinflammation. Är hon försäkrad? Ska hämta henne kl.15.30. Kram

Ja, jag vill lova att jag kom på benen i ett huj. Shit, vad är klockan i Sverige, när var mailet skickat? Massor av frågor bubblade upp, hade inte riktigt koll på nån, bara på en - hon är INTE försäkrad! hur dumt är inte det?
Slog upp laptop locket och fick igång Skype, efter 30 sekunder ringde min dotter, Sara:
-Har du pratat med Helen?
-Nix, vaknade just,ring henne!

Här sitter jag på andra sidan jorden och kan för tillfället inte lösa något problem, har ingen försäkring, men det är det ju ingen nytta med att gräma sig över det nu.
 Så, vad gör man när en kris inträffar?

Det finns ju några val. Att få panik är ju ett, dock inget som skapar nån lösning på problemet. Ett annat är att dra täcket över huvudet o hoppas att det var en dålig dröm. Inte heller att rekomendera. Ytterligare en variant är att göra sitt bästa för att lösa situationen.
Detta är dagens ämne.
I vissa lägen är det mycket svårt att göra något konkret åt en situation just på sekunden. Det finns dock något man ALLTID kan göra.
De flesta av oss tror på något, en kraft, en kärlek, änglar, en Gud, en avliden släkting eller något annat.
Vad du än tror på, så finns det alltid, något eller någon som hjälper dig när det krisar. Du behöver bara be om hjälp, skicka ut en vädjan, en önskan om assistans, en lösning på problemet. Oftast blir det bäst om vi inte preciserar exakt hur vi vill att det ska lösa sig, utan ber om den för oss, (eller för alla inblandade) bästa lösningen.                                                                 Hur mörk eller svår en situation än ser ut så finns det ALLTID en lösning. Inte kanske just den du tänkt eller förväntat dig o kanske inte heller den tidpunkten du önskar, men den kommer! Belive me!                     Energi - vad vet du om energi?                                   För mig är en tanke energi, den kan skapa goda saker eller mindra bra saker, beroende på hur du använder den. Jag har en alldeles egen teori om negativa tankar som jag just nu tänker dela med dig. När vi tänker typ, det här kommer aldrig att gå, eller det här klarar inte jag, eller hoppas det inte går bra för min konkurrent.....För det första tar det enormt mycket kraft av oss, då dessa tankar biter sig fast o maler sitt budskap om o om igen.                                                 Å nu till min teori. Energi kan ha olika laddning, minus eller plus....när vi maler de negativa tankarna som är laddade med minus, och sen släpper ut dem i universum, så försvinner de iväg.......en stund.......sen dras de liksom åt samma håll, de är som magneter, alla minusladdade tankar. Efter att ha snurrat om kring därute ett tag (det är nämligen så, att energi är oförstörbar) så kommer de såsmåningom att hitta varandra, alla små negativa tankar....de blir fler o fler o fler.... Å till slut är de en enorm negativ kraft som spinner snabbare o snabbare och KANSKE, är det så att de tillsammans med all sin kraft kan skapa tex en tornado (jordbävning eller något liknande)!
Å, OM du någonsin sett vilken enorm kraft en tornado har, den sliter o river med sig allt i sin väg, oavsett tyngd eller storlek, så lovar jag - du vill inte ens vara i närheten av tanken att du kan ha varit med och skapat en del av detta monster.
Så håll fast i dina negativa tankar, omvandla dem till positiva innan du släpper loss dem. Lär dig att tänka i positiva banor, konstrukitvt och med hjärtat!
Då skapar de tillsammans ett flöde, goda saker, vackra MIRAKEL!
Jag har en annan teori också. När någon behöver stöd eller hjälp och omständigheterna gör att fysisk handling inte är möjlig, då kan du hjälpa till genom att be eller önska det bästa för den som behöver dig.
Ju fler som sänder ut sina goda o bra tankar, ju snabbare och bättre bli resultatet!            
I stället för att oja dig, tycka synd om eller deppa över någons problem, hjälp till med dina goda och positiva tankar istället, då kan du faktiskt verkligen göra stor skillnad.

Hur gick det då med SOT? Sist vi pratade hade hon piggat på sig lita, kissat o druckit.
Jag har fått ytterligare en utmaning, att slanta upp 10000:-

Idag är jag mycket tacksam över att Helen så snabbt tog min älskade Sot till veterinären, (då livmodern även hade vridit sig o han sa att hon hade max klarat sig i 2 timmar till),
 samt att hon o Staffan snabbt o tillfälligt lyckades lösa ut henne och hämta henne igen!
Supertack, varsin stjärna på himlen till ER ! ! ! !

Wolfies tips: När du verkligen vill hjälpa någon och inte kan bidra med någon "fysisk eller konkret" hjälp, använd dina goda,positiva tankar och be om den bästa lösningen för din vän!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar