torsdag 12 april 2012

Ny runda - ny idé - Arne i "exstas"


För att förnya min promenad lite gick jag åt andra hållet idag o fick lite nytt stuff till dig!
Har nog redan berättat att det är mer vanligt att hundar springer lösa på gatorna här, mitt i trafiken. På Spirits lilla bajsrunda - han tar en sån sväng morgon o kväll, vill inte skita ner i sin trädgård!!! Kommer det ut ett antal små hårbollar som kryper under, genom eller på något annat sätt forcerar sin tomtgräns. De är väldans kaxiga o kommer inte på förrän de nästan är inne i Spirits gap, han grufflar till... att OUPS, visst ja, jag var inte en jättehund utan en liten skit...så drar de in genom flykthålet som en avlöning...

I just den här "hålan" av världen har man inte kommit på att det kan regna ibland o då behövs det ett slags regnvattenavrinningssystem. Nix, man får helt enkelt finna sig i att det bli superöversvämningar på gatorna. Om det kommer en regnskur på natten, så märker man garanterat det när man kör bil, där gatorna har små svackor....då kan man låtsas att man är i en kanot, en stund, eller i större ansamlingar typ på Gotlandsfärjan ;O)


Inte nog med att de har citroner, apelsiner o avocadosar här på sina träd, nix, oliver har de minsann också. Aldrig tänkt på att de växer sådana träd i den här världsänden.
OM du hade minsta aning om hur nyttigt det är med olivolja, skulle du ha en matsked på salladen varje dag! Sänker ditt kolesterol naturligt istället för en massa konstgjorda smörersättningsfejk! Ännu är de bebisar, men snart blir de stora o fina som små gravida magar.


Träden i trädgårdarna liknar blommorna men ser i våra blomkrukor, inne i fönsterna. Helt sagolika färger, former o dofter. Speciellt när det är alldeles lugnt en dag, då är promenaden som att vandra i naturens parfymeri (med undantag av bigmamas soptunnorna som står ute längs gatan här o där, vissa luktar död katt sen en vecka o innehåller säkert en o annan sådan också, här är man inte såå himla noga med sånt), helt snifforgasmiskt.....


Det går inte att ogilla promenaderna, eller att tycka de är långa,trista o tråkiga eller .... nej, inte en suck. Nya grejer varje dag, som ögat får syn på, förutom att jag då måste sniffa på alla blommer som sträcker sina ljuvligt doftande nektar mot min nos, så måste jag hålla koll på alla jyckar som dånar ut efter en o vill ta en tugga i akillesenan, scahsa in de små liven innan de blir överkörda.
Hälsa på alla vänliga grannar, inte le åt bilarna som tutat o viftar när de kör förbi (om det inte är grannarnaförståss, som nu börjar känna igen mig) o va på sin vakt om de saktar in så jag slipper bli kidnappad.

Kameran är alltid i beredskap, när nåt lämpligt objekt dyker om som måste knäppas. Å så, bergen givetvis, vart än ögat skådar så finns de, majestätiskt omringande staden från alla de håll, i olika kostym beroende på väder, moln eller sol, smog eller dis, dagens tidpunkt mm. Ja, jag känner mig verkligen lyckligt lottad som får vandra här varje dag! Å på mina små turer, tackar jag för allt möjligt, visualiserar mina mål, emellan alla intryck, som en meditation.

På dagens bakofram runda kommer jag förbi en trädgård där någon, ung eller gammal,gillar gula lastbilar av olika slag, inte bara gillar dem om jag ska vara ärlig, är ganska BESATT skulle jag vilja säga. På en skala mellan 1-17,5 så minst...ja minst 20.
De kantade hela framsidan, samt bredvid själva trädgården, i 2 stora supersamligsplatser....look for yourself!





Ingen dålig samling -ehh?

Förut har du ju hört att folk rider här som man cyklar i Sverige, nej, mer faktiskt.
Det har faktsikt inte gått en enda dag här utan att jag har sett en ryttare.
Mitt i trafiken, med eller utan sin flickvän eller unge på hästen eller på hästen bredvid, i skritt, trav eller galopp, o de flesta Mexicanarna har en alldles egen ridstil.
De drar ihop huvudet med kroppen allt vad de orkar, manar på dem o vill att de ska gå med hög benföring.
Vilket innebär att de alltid för en omöjlig kamp med hästen som rusar hit o dit över gatan, i ren frustration över att bli pådriven och igenhållen till max, SAMTIDIGT!
Ja, det är då inte allt man fattar här i världen!
Den här snubben red i allafall med bättre stil, hästen fick länga sitt huvud o han red den på en volt, som han hittat alldeles själv, på en liten grustrekant just invid en gatukorsning, vilket inte alls verkade var nåt märkvärdigt här.


What ever.....på tillbakavägen, ja alltså, egentigen börjar man ju gå tillbaks redan när man går iväg, eftersom det är en runda....eller?
Hur som, jag gick i min egen lilla värld o trodde att jag kom ut på samma gata som vanligt, sista bilen. Plötsligt hade de köpt 4 nya hästar på ett ställe, o sen byggt ett hus, det fanns inte där igår, men oj, alla husen var nya...aha, jag gick en gata förlångt i min lilla tänkade värld. Så, helt viss om att jag skulle ta en gata åt höger längre fram, klampade jag på i min powerwalkstakt. Plötsligt ligger kyrkan, som jag går förbi varje dag, snett fram till höger. Dvs, jag hade inte ens kommit fram till Marlatt street, utan svängt av en gata innan...lite läskigt med tanke på att jag aldrig sett den gatan innan....
www.förvirrad.nu ;O)

Idag har jag varit lite seg. Arne min nya kompis, lekte hela havet stromar i en prasslig plastpåse som jag hade skräp i vid sängen. I och ur med 30 min mellanrum....suck!
www.husmusförsjälvplockning.nu


Helle fick idag en idé och skrev ett anrop till en hästtränare i norra Californien.
Han svarade att han skulle kolla efter ett jobb åt mig.
Detta verkar vara det bästa hittils, så snälla du, håll en tå eller nåt annat du kan avvara, några timmar, eller dagar, för mig, att miraklet är på gång!
Fick en godsak på Fb idag av ett Snyggo, som faktiskt är "skyldig" till att jag är här.
Det var hon som utan att ge mig nåt val, (typ), tvingade (fniss) mig att åka med Lasse Cowboy till Arizona den där gången, den allra första du vet...hon skrev att jag var som ett gift, jaja nåt i den stilen i alla fall, att hon alltid numera var tvungen att insupa mig till frukost, eller mina ord i alla fall. LYCKA! Coolt att få vara någons frukostsällskap!
Tack Tine!

Idag är jag tacksam över att: jag blivit någons dagliga frukostvana,
jag har en dator att kommunicera med dig på (tack Baron),
o att jag har en TROLLUNGE där långt borta i Skåne att pussa på (via Skypa) nästan varje dag!

Wolfies tips: var extra uppmärksam på alla dofter som kilar sig in i din nos idag, å du kommer att märka att din dag blir mer....doftande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar