fredag 20 april 2012

PÖLSEMIX...så svetten flödar...

I Danmark hade Helle en hund som hette Pölsemix, jaja, fixade inte printa det Danska ö:et...det får du tänka dig. Dagens kompott blir nog ungefär så....pölsemix...

Vi drog på grönsaksshopping i eftermiddags. Detta var inte vilken eftermiddag som helst utan en underbart, sagolik, svettrinnande, mummelimummvarm vårdag! Kollade den lokala tempen, den sa 102,6 F. dvs någon decimal under 40 C. Det kan man inte gnälla över!
HÄRLIGT! Tänkte idag på när jag satt i mitt kalla hus som på vintern gick ner till 2 grader i sovrummet ibland.....detta är livet, toppengott!

På min barna tid, mitt i bästa uppväxarstadiet, hade min Mammut en Volvo 142:a.

Då, var det minsann ingen liten bil, snudd på en traktor, tyckte jag i alla fall.
Idag är en liknande Volvo, microskåpisk i jämförelse med många av bilarna här. De är ju nästan som monstertrucks....den får ju snodd på plats på flaket!


BYTE! Ni småbarnsföräldrar som inte kan få i era småkottar vitaminer, här finns lösningen för allt. Kanske finns det i Sverige också, men jag har inte sett det i alla fall. Jo man tar bara det där vitaminiserade o pular in det i vingummi, o vips, så kan man mata de små telningarna med "nyttligheter"...hrm....tacksamt så länge de inte själv får tag på burken..
å märk väl.. allt här är natural, jojo...


BYTE! Ni som vill sluta röka, här har de världens uppfinning. OM den nu finns I Sverige, så berätta inte det, så kan jag tro att jag sett nåt väldans ovanligt.....schyyy
De som inte vill nikotina sin kropp, men ändå gillar grejen, vanan liksom, det lilla blosset efter maten eller när det nu ska inhaleras....de kan köpa sig en elektronisk cigg. Den bolmar visst också, men är något plastigare och återanvändbar. Ja, säg vad som inte finns här i detta överraskningarnas land!

BYTE! Mullbär, har du smakat det nån gång? Nässå, inte jag heller innan jag kom hit. Igårkväll blev Spirits poopwalk ganska sen eftersom vi red när det hade svalnat något, o då va, då liksom typ...passade vi på i skydd av mörkret att palla lite mullbär som tja, mest bara hängde där o väntade på oss. OM nån hade velat anklaga oss, hade det varit svårt att neka, då vi liknade 2 tyfussmittade källingar på rövarstråt. Helt lilablå om händer o tungor, fniss. Tyvärr hann jag smaska i mig alla innan jag upptäckte att bilden var aningen suddig, o ikväll var det för ljust för att palla fler....oups. Svingoda kan jag lova, en mix mellan björnbär, blåbär o ...nåt annat gott...

BYTE! Föst drog vi till 99 store, en affär där det mesta kostar 99 cent eller mindre. Där finns, vad som finns för dagen, man vet aldrig. Inte sour cream, eller grapefrukt eller bananer idag så vi drog vidare till...

Inte lika billigt men de lever verkligen upp till namnet. Där kunde vi fullfölja vår shoppinglista. I den affären har de bara självbetjäning i kassan, scanna, tryck här o där, betala, packa o dra...är deras tema.


BYTE! Du som varit i 40 graders värme, vet att man blir varken skitasugen på att laga varm mat eller äta varm mat. Så, vi fundellerade en stund vad vi var sugna på. Det blev mitt hemmabakade knäckebröd, med guccamole, kokt ägg, parmesan, tomat med olivolja o salt (viktigt när svetten leker Nilen på ryggen innan man  ens hunnit säga Gud vad varm det är),cottage cheese med färsk gräslök..alltså ..."gilla" säger jag bara,så världansfrukt gott, med solen gassandes i nacken....mmmmmm, det vattnas i munnen bara jag tänker på det!



BYTE! De som bor här har verkligen koll, stenkoll ner över det lilla shoppingcentret. Inte heller kan de muppa sig i lika mycket svett en sån här dag, men jag tror väl inte de klagar. Neeeeeeeeeeej, det känns inte som om ...(ifall, tja man kan aldrig veta, ifall någon skulle komma och erbjuda ett boende som detta,) att jag skulle sagt, tack men nej tack...nonoononono...



Hänge du med i alla ämnesbytena? Fint, du börjar känna mina snäva svängar o vet att hålla i dig hårt, annars hade du inte varit med ända hit.....GRATTIS!

Idag är jag tacksam över att: mina piller äntligen dök upp med posten, från att ha skickats från Älmhult, varit i Madison, Georgia o vänt, tillbaks till Norrköping och sen hit igen....synd de inte fått se allt fantastiskt de passerat, kul med en videokamera på paketet!
den varma värmen som badat mig idag, lindat in mig i ett element liksom.

Wolfies tips: gör en knäckemacka med avoccado, tomat o ägg o dutta över lite gräs eller vad du hittar,klä dig i bikini/shorts, sätt dig ända intill ett varmt element, tänd en stark lampa rakt i ansiktet, o vips så kan du åtminstone ana feelingen av vår sena Californialunch! Välkommen i solen! ;O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar